قاطی پاطی

 

با یه سلام و خسته نباشید به یکایک شما کاربران عزیز  و گرامی شبکه اجتماعی فیس فارسی(فیسبوک فارسی)

 

هدف از ارایه این وبلاگ و مباحثی که مطرح میشه داشتن یه فیس فارسی بهتر از قبل و قبلهاس

 

متنامو میخونید خوشتون اومد لایک میکنید نیومد میرید پی کار و زندگی خودتون و اعتراضات غیر وارده ممنوعه

 

بحث و گفت گوی خودمو از حدود 2 سال پیش شروع میکنم

شمایی که الان با خیال راحت توی این سایت و خیلی سایتای دیگ  گشت و گذار میکنی

قبلنا به این راحتی نبوده و نخواهد هم بود

قبلنا هدف از شبکه اجتماعی اومدن یه تفریح سالم و خندیدن و گشت و گذار به پیج های همدیگه و پیغام بازی 10 نفر

هنگ های باحال و مشتی

رفقای قدیمی مشتی و عشقی

مدیریتای در سطوح بالا(یکی مدیر اصلی بقیه مدیر سایت)

 

شاید خیلیاتون از قدیمی  نباشید

گرچه اگرم باشید چیز زیادی توی فکر و ذهنتون نمونده

 

خب از این موارد بگذریم

 

میرسیم بحث حرمت های شکسته شده در این سایت و خیلی سایتای دیگه

قدیما یه نموره حرمت و احترام بین کاربرا رد و بدل میشد که به مروز زمان کمرنگ شد

به شبکه خاصی اشاره نمیکنم و نخواهمم کرد

چون من در سطح کشوری جز مطرح ترین کاربرای فعال هستم

پس حرفام از بالا به دید پایینه از دید پایین به بالا

چندین مورد دیدم رفقایی بودن که برا به دست اوردن یه چیزی سعی به خیانت به رفقاشون کردن

ببین دوست عزیز

اگه شما  از شهرای دیار ایران و خارج کشور  پشت سیستم هستی

اختلاف فرهنگی و عقایدی و مذهبی و دینی و رفتاری و ... بین تمامی هستش

 

نمدونی طرف مقابلت باهات صادقه یا نه هر چقدرم صمیمی باشید ولی دیگه قدیم نیست

روزانه طمع ادم برای به دست اوردن مقام و جایگاه بالاتر و حتی مسایلی همچون به دست اوردن دوست دختر و دوست پسر بیشتر میشه

 

خیلیا بر این باورن دنیا مجازیه عشق کیلو چنده

100 تا دختر یا 100 تا پسر مخ بزنیم و ...

اینو به جون اون بندازیم اونو به جون اون یکی و ...

 

یادتون نره نسل بعدی شما دچار آسیب فرهنگی عمیقی میشن

همانند کارهای ناشایست این نسل (همانند حمله به پیج های فیسبوکی اشخاص معروف و فحاشی و .... )

نسل بعدی فرزندای خودتونن آدمای غریبه ای نیستن که بخواییم بگیم بیخیالش

پس از کاربران خواهشمندیم

چه در اینجا و در هر جای دیگر

به گذشتگان و حرمت ها و رفتارهای خوب و نیک اونا بنگریم ویک اصول فرهنگی مجازی برای نسل آینده به کنار بزاریم

نه مسایلی همچون رقابت کاذب و خیانت و نامردی و ...

 

بحث دیگر قابل ارائه در اینجا

 

بحث دیدگاه سازی منفی و ... در مورد دیگر کاربرانه

این بحث رو برا این ارائه میدم چون حدود یه ماه پیش توسط یکی از کاربرای خوب و بسیار قدیمی اینجا بهم گفته شد

گفتیم کاربر قدیمی

کاربر قدیمی رو ما از بین سال 1391 تا اواسط اردیبهشت 1932 میدونیم(1390و قبلش فیسبوک فارسی مطرح نبود و ادرس لینک  جداگانه ای داشت )

 

قبلنا رفقا با هم بودن تا تنهایی دنیای واقعی رو با  دل خوشی های پایدار دنیای مجازی تقسیم کنن

ولی با پیشرفت و فراگیر شدن سه چهار برابر ظرفیت های اینترنتی و دنیای پیشرفته تکنولوژی

رفقا با هم هستن تا لشکر سیاه راه بندازن و به منافع شخصی خودشون برسن

حدود دو ماه پیش در همین شبکه اجتماعی

با دست یکی کردن چندین مهره سوخته توسط مهره اصلی

شما یکی از قدیمی ترین کاربرای سایتتون رو از دست دادین

درسته من در دید شما به دور از فیس فارسی بودم ولی من با 90% قدیمی های این شبکه در ارتباطم

و اینقدری حاضرم برای خوشیشون جونمو بدم تا نبینم رفقام ناراحتی در دلشه

 

خلاصه عرض کنم

اگه به همین روال بخواد یکسری مسائل پیشروی کنه

تا یه سال آتی دیگر کاربر قدیمی و خوبی در سایت نخواهد بود

سطح کشوری سایت مطرح نیست

تعداد کاربرای جدید هم مطرح نیست

تعداد کاربرای کاذب اکانت هم مطرح نیست

چیزی که مطرحه از دست دادن کاربرای قدیم یعنی از دست دادن سرقفلی های کلیدی سایت

کاربرای قدیم بر اساس و تجربه داشته خودشون

به دیگر سایتا رفته و اونجا در اوج میدرخشن در حالی سایت اولیه اونا اینجا بوده

ما در این سایت به شدت با مسئله فرار کاربری مواجه هستیم

به نوبه خودم و از طرف حدود 85% کاربرای مجازی ایرانی که باهام شناختی دارن و اسمم برای حداقل چندین بار به گوششون خورده

از یکایک کاربران خواهشمندیم

که مسائل زیر رو به دقت در کارهای رفتاری خود تاثیر داده تا از نسل بعدی انتظار یک نسل مجازی خوبی داشته باشیم:

 

1-عدم ایجاد رقابت کاذب در سطح پایین و سطح بالا

2- عدم جو سازی های کاذب علیه شخص خاص و اشخاص عام

3- ایجاد یک مدیریت یک پارچه و هماهنگ

4- وضع قوانین متفاوت وبر اساس قانون و همچین پایبند بودن مسئولین بر قوانین وضع شده

5 برداشتن محدودیت های بیش از حد اندازه

6 حفظ حرمت ها و لفظ رفتارها با یکدیگر

7 عدم وجود رانت و پارتی بازی در سطح بالا و سطح پایین

8 ایجاد یک بازار ازاد در سایت برای خرید فروش اکانت و دادن افزونه ها و امکانات بالا و ارائه یک اقتصاد کاملا منطقی و در چارچوب قانون اسلامی

9 اختصاص یک سرور دائمی و حفظ اطلاعات کاربران در بلند مدت نه در کوتاه مدت

10 پایدار بودن در رفاقت تا پای دار

 

***چندین نکته***

کاربرای عزیز از من انتظارات غیر اخلاقی برای تسویه حسابای خودشون نداشته باشن

کاربرانی که با ترس از وجود من در اینجا هستن هم خاطر نشان کنم

من با هیچ کاربری نه دعوایی دارم و نه حساب و کتابی (حساب کتابا دست خداس)

پس با خیال راحتتری به کارهای روزمره خودشون ادامه بدن و ترس و هول از اومدن من در 24/05/1393 نداشته باشن و بعدش از 24 مرداد

 

عزیزانی که در سطوح پایین هستن و شناخت کاملی از من و خلقیاتم ندارن از یکایک خواهشمندیم

در مورد مسائل ندونسته و ناآگاه وارد نشده و سوالات خودشونو میتونن هر جا که دیدن از خودم سوال کنن

 

اون عزیزانی هم که جمله معروف منو برای کارای خوب و بد خودشون یدک میکشن  عرض کنم

دوست عزیز متن رو میشه همیشه گفت ولی مهم در عمله که آیا واقعا تا پای دار پایداری یا نه؟

 

اهل لاف زدن هم نبودم و نیستم کارایی که به زبون بیارم انجام میدم ولی برا گل روی ترنم و النام که روزی یادم دادن صبور باشم تا تهش منم صبورم تا تهش (تهش جاییه که طرف مقابلم از خستگی میکشه کنار)

 

النا(سارا)و ترنم از بهترین آبجیای دو ساله مجازی من بودن کسایی که تا به الان توی ذهن و فکر هم هستیم

ولی به دلیل مسئله ازدواج کردن و متاهل شدنشون روابط کم کردیم و ولی ثمره در کنار هم بودنمون و توصیه هامون  همچنان   ادامه داره و خواهد داشت

 

 

پس نتیجه گیری نکات شد:

 

منـ با کاربران هیچ سایتی کاری ندارم چون دنیای واقعی خودم تامین کننده همه چیزم هست

علت اصلی در اوج رفتنم در شبکه ها به علت کنجکاوی و شناختن دیدگاه و خلقیات کاربران سراسر ایران از شمال جنوب غرب  وشرق هستش با هر دینی  و هر افکاری و هر لهجه ای و همچنین کشور های همسایه نظیر عراق پاکستان و افغانستان و تاجیکستان و هم زبان های خودم در کشور ترکیه و آذربایجان

 

عمرتون دو چندان لباتون خندون دلاتون شاد

 

یا علی

 

 

باتشکر

احسان قنبری

ملقب به حاج احسان عشقی

از رتبه داران ایرانی در جایگاه دنیای مجازی

 

دررفاقت اینگونه باشیم

پایــــــــدار

تا

پایـــ دار



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ تاريخ پنج شنبه 21 اسفند 1393برچسب:,ساعت 13:6 نويسنده یاشار |